Hannes Falten: Oleme suurte muutuste künnisel

Hannes Falten sotsiaaltranspordi teemapäeval aruteluringis. Foto: Mark Kitajev.

See, kuidas õnnestub tulla toime läbi aegade ühe keerukama projektiga, milleks Vanasadama trammiliini rajamine kahtlemata kujuneb, ei olene teenindusdirektor Hannes Falteni sõnul mitte üksnes TLT valmisolekust probleemidega rinda pista, vaid paljus sellestki, kuidas saadakse autostunud Tallinnas hakkama tavaliikluse hajutamisega. Tema soovitus on, et linlased kasutaksid sel ajal autode asemel ühistransporti või näiteks jalgratast. See ennetaks suurte ummikute tekkimist ning leevendaks tänavate sulgemise mõju.

„Tuleb keeruline, samas  ka põnev  aeg,“ ei tee Falten saladust. Sõitjate teenindusdivisjon pingutab omalt poolt, et paigas oleksid suvised graafikud, vajalikud asendused, planeeritud puhkused. Siinkohal pole teenindusdirektor kitsi kiidusõnadega Kai Erlenheina aadressil, kes kasutades pikaajalisi erialaseid kogemusi, tegi ära tohutu ettevalmistustöö. „Temataolistele tublidele töötajatele toetudes saab üle ka neist tõsistest väljakutsetest, kui tuleb jooksvalt ilma pikema ettevalmistusajata graafikuid ümber teha,“ on Hannes Falten kindel, et ootamatustega kõigele vaatamata toime tullakse.

„Me peame juba ette valmistuma olukordadeks, kus tuleb tegeleda närviliste inimestega nii ühissõidukisalongis kui ka autoroolis,“ kirjeldab Falten tänavate sulgemise järgset  liikluspilti. „Oht sattuda ärevatesse olukordadesse kasvab kordades ning aitab üksnes see, kui nii meie trammi- kui ka bussijuhtid säilitavad liikluses stoilise rahu,“ on ta kindel. Kuid ega üle varju siiski ei hüppa ning suurema osa ajast hakkavad bussid suvel sõitma vabagraafiku alusel. Hetkel ei suuda Hannes Falten ennustada, milliseks olukord tegelikult kujuneb, ent on selge, et kui mõnel kitsamal ümbersõidutänaval tekib kilomeetri pikkune ummik, siis seisavad paratamatult ka bussid ja graafikus püsimine pole lihtsalt võimalik.

„Kujunegu suvi nii keeruliseks kui tahes, trammiliikluse nagu ka kogu ühistranspordi arendamiseks tehtud pingutused tasuvad end tulevikus ära hõlpsamini läbitava linnaruumi ja parema teenuse näol, sest just ühistranspordi suutlikkus linlaste ootusi täita määrab kaasaegse linnaruumi inimkesksuse. Selle nimel me ju pingutamegi ja loodame linlaste mõistvale suhtumisele. Vaadates pikka perspektiivi, õigustab see, mida Tallinna linn ning Tallinna Transpordiamet teevad, end sajaprotsendiliselt,“ leiab Falten.

„Oleme suurte muutuste künnisel ning peaksime tundma rõõmu, et võime selles osaleda. Hinnates TLT töötajaid, võib juba praegu kinnitada, et katsumused, mis Vanasadama trammiliini ehituse ajal ees ootavad, meie töös karastunud bussi-, trammi- ja trollijuhte ei murra. Olete tublid! TLT juhtkond teeb omalt poolt kõik, et pealehakkamist ning tahet probleeme lahendada jätkuks läbi suve. Praegugi oleme kaasanud erinevaid ametkondi  ja ettevõtteid, et Vanasadama projekt õnnestuks,“ võtab Hannes Falten eelneva jutu kokku.

Tekst: Ivo Parbus.

1