Toimus TLT infotund

Infotunnis esinesid TLT juhatuse esimees Deniss Boroditš ja personaliosakonna juhataja Irene Metsis. Jagati infot olulistel teemadel ning vastati töötajate küsimustele.

„Huvi infotunni vastu näitas, et see ei peaks jääma kindlasti viimaseks sellelaadseks. Inimesi osales kokku mitme kanali peale 300 ringis – osad neist kohapeal õppeklassis, osad Teamsis ja Facebook live kaudu. Loodan, et kes ei saanud töökohustuste tõttu sel korral osaleda-kuulata, said kolleegide käest toimunu kohta infot. Meie jaoks oli oluline jagada infot, mis on töötajate suunal teoksil ning kuulata, millised mured meie inimestel on. Peamised küsimused puudutasid töökorraldust, tööruume, graafikuid jmt. Tulevikus soovime sedalaadi infopäevi veel läbi viia, andes nõnda inimestele võimaluse küsida ja oma mõtteid avaldada,“ sõnab personalijuht.

Siinkohal mõned infotunnis esitatud küsimused-vastused.

  • Miks peab ennast Stebbysse registreerima?

Stebby igakuise soodustuse kasutamiseks tuleb aktiveerida konto. Registreerimiseks kirjuta sport@tlt.ee ning edasta enda nimi, isikukood, tabeli number, e-mail, mille soovid Stebbyga siduda. Siis saad kindel olla, et iga kuu 1. kuupäeval on aktiveeritud kontol 30 eurot, mida saad vabalt valitud teenuste vahel kasutada.

  • Kuidas selgeks teha, kas raha on minu kontol?

Stebby.ee kontole e-mailiga sisse logides on võimalik oma krediidijääki näha. Raha tuleb kontole iga kuu 1. kuupäeval. Kui ei saa oma kontole ligi, siis sellest tuleb teatada Stebby klienditoele info@stebby.eu. Igasuguste probleemide korral Stebby kontoga pöörduda sport@tlt.ee poole. Kui selgub, et raha ei ole Stebby kontol, tuleks kirjutada samuti sport@tlt.ee. Hiljem liitujate osas saame seejärel eraldi krediidi lisada. Stebby kontol peab olema korrektne isikukood, selle kaudu ühendub ID-kaart kontoga.

  • Kui ma ei kasuta Stebby kontot, mis siis sellega saab?

Peale 2 kuud mitte kasutamist deaktiveeritakse konto. Uuesti aktiveerimiseks tuleb saata uus taotlus sport@tlt.ee meilile.

  • Kui ma ise ei saa käia, aga minu laps sooviks krediiti kasutada?

Seda võimalust praegu ei ole. TLT eesmärk on tagada meie enda töötajate sportimine, millega soodustame tervislikku eluviisi. Praegu on see võimalus ikkagi ainult meie põhikohaga töötajatele.

  • Soovime, et STOP-nupp oleks kohustuslik nagu Tartus, kui bussipeatuses pole kedagi ja reisija STOP-nuppu ei vajuta, buss ei peatu.

Nõustume, et tegemist on bussijuhi jaoks keerulise olukorraga. Oleme suhelnud Transpordiametiga sel teemal, et taas lisataks häälfail tekstiga, mis suunab reisijaid väljumise soovi korral STOP-nuppu vajutama. Kui juhil tekib vähegi kahtlus, kas keegi soovib peatuses maha minna, tuleks buss peatada. Samuti juhul, kui on näha inimesi peatuses ootamas.

  • Tunneme huvi, kuidas paremini tagasisidestada liinivõrku. See puudutab olemasolevaid marsruute, konkreetselt ettepanekud sõiduplaanide ja logistika osas.

Liinivõrgu- ja sõiduplaaniga seotud muudatustest tasub kindlasti anda teada otsesele juhile või vajadusel bussiteenistuse juhile. Kindlasti püüame leida võimalusi olukorra parandamiseks. Kui teame murekohtadest, saame ka reageerida.

  • Ettepanek suurematesse peatustesse lisada tablood reisijatele ning olemasolevatele tabloodele rakendada infosüsteem, mis teavitaks, kui buss ei tule.

Peatustes asuvate tabloode arendusega tegeleb Transpordiamet koostöös Linnavalitsusega. Et tabloosid on üle linna hulgaliselt, võtavad muudatused aega, kuid oleme selle info neile edastanud ja anname omalt poolt teada, kui selles osas on edasiminekuid.

  • Kuidas saaks bussijuhid oma töögraafikud paremaks?

Töö- ja puhkusegraafikuid puudutavate küsimustega tasub pöörduda VKO juhi poole. Hoolime oma töötajatest ning võimalusel arvestame alati graafikute koostamisel töötajate soovidega.

  • Bussijuhtide hommikusele vahetusele võiks lisada +10 minutit või rohkem aega juurde, sest ajaliselt ei jõua kõiki ettenähtud tegevusi olemasoleva aja sees teha.

Jällegi, kui on probleem, andke teada otsesele juhile ja bussiteenistuse juhile, seejärel saab arutada, kuidas olukorda võimalusel parandada. Meile on oluline töökorralduse mugavus.

  • Tihti jookseb Thoreb kokku ning tekib tehnilise vea tõttu ettesõit, mida hiljem arvestatakse ettesõiduna, mitte tehnilise veana. Miks?

Kindlasti on oluline, et Thorebit haldava ettevõtte ja Transpordiameti vahel info liiguks. Peame tähtsaks, et sellistest olukordadest ollakse teadlikud ja oleme sellele tähelepanu juhtinud.

  • Miks on uued bussid kaua remondi ootel, kas kuidagi varuosade tulekut kiirendada saaks?

Põhjuseks on, et enamus busse on garantii all ja varuosad puuduvad meie laos. Teeme endast parima, et remondi aega lühendada, kuid kõik ei sõltu kahjuks meist.

  • Kui kaua kestab remont pesula puhkeruumides?

Pesula olmeruumide remonditööde orienteeruv lõpetamise aeg on oktoober 2022.

  • Kas saaks sõidukitesse lisada alkoluku? Samuti paanikanupu, mis kutsuks operatiivselt patrulli välja?

Alkolukkude bussidesse lisamist ei ole plaanis.Paanikanupu osas tegeleme selle ettepanekuga koostöös sisekontrolli ja sisevalveosakonnaga.

  • Kas saaks väljastada kõigile töötajatele parkimiskaardid Kadaka tee 62a parklates parkimiseks?

Parkimiskaartide väljastamine kõikidele TLT alaliste ja/või mittealalistele inimestele ei lahendaks parkimisega seonduvaid probleeme, kuna nende üle on keeruline teostada järelevalvet. Puudub piisav ressurss ja tööjõud, kes igapäevaselt kaartide haldamisega tegeleks (uued inimesed tulevad, vanad inimesed lahkuvad, vahetatakse autot, kaotatakse ära jne).

  • Mõnedes lõppjaamades on probleeme joogiveega – kuidas saaks olukorda parandada?

Palume märku anda, kui kusagil lõppjaamas ei ole üldse joogivee võimalust. Tegeleme siis koheselt selle probleemiga. Ühtlasi uurime suveks lõppjaamadesse pudelivee tekitamise võimalust. Kahjuks ei ole see väga keskkonnasõbralik lahendus ja väga sellele panustada ei tahaks. Samas mõistame bussijuhtide muret ja uurime variante.