TLT järjekordne Kuum tool tõi lauale põletavad küsimused

Pilt tehtud sügisel toimunud TLT Kuumal toolil. Foto: Mark Kitajev

NB! Tekst on mõeldud isiklikuks lugemiseks ning asutusesiseseks kasutamiseks.

KÜSIMUSED TEEMAL: BUSS, TROLL, TRAMM

  • Millal tuleb muutus, et hakkame päeva jooksul busse vahetama ja erinevaid liine sõitma?

Kaido: Sellele projektile on nimeks pandud Karussell. See on üks suurtest eesmärkidest sel aastal juhatusele, mida ka nõukogu kinnitas. Tänaseks on töögrupp teinud tublit tööd, oleme saanud Excelist kaugemale. Arvasime, et eesmärgiks ei ole, et bussijuht bussist lahti siduda. Eesmärk on aru saada, et kas me oleme selle protsessi mõttes efektiivsed. Välja on valitud partner, oleme sõlmimas lepingut, oleme vahetamas andmeid ja paneme need andmed mudelisse sisse ja siis selgub, kas projekt on meile vajalik, kas peaksime muudatused tegema. Sealt selgub ka edaspidine ajakava. Juuliks oleme nõukogule lubanud, et mais-juunis tutvustame nõukogu ees kokkuvõtet ja ütleme, et kui seome bussijuhi bussist lahti, siis kas see kokkuhoid on 2% või kokkuhoidu ei ole või jätkame selle mudeliga. Peale seda lepitakse kokku tegevused, mis edasi tulevad. Hetkel olema analüüsi faasis, see on suur ja mahukas töö ja see võtab aega. Alguses olime optimistlikud Andreiga, arvasime, et teeme Excelis jaanuari lõpuks ära, aga tegelikult see nii ei ole.

Andrei: Optibus on partner. Suure tõenäosusega läheb meil nende programmi vaja, kui tulevad elektribussid. Elektribusside logistika peab olema väga täpne, et elementaarsed garantiitingimused jms paika peaksid ja ilma täiendava programmita seda teha ei ole võimalik. Ta on ühelt poolt veeremi optimiseerimine ja teiselt inimeste tööaja optimiseerimise võimalus. Kui siin edaspidi tuleb küsimus selle kohta, kas ühes peatuses bussijuhil ei oleks võimalik teise bussijuhi vastu vahetada, siis see lahendus hõlmaks ka seda varianti.

  • Расскажите пожалуйста поподробней о том когда и какие будут работы проводиться на трамвайных линиях. Желательно поэтапно. Чтобы работники могли хоть как то распланировать свои дни и месяцы (Palun täpsustage, millal ja milliseid töid trammiliinidel tehakse. Et töötajad saaksid kuidagi oma tulevasi tööpäevi ja kuid planeerida).

Andrei: Более точные данные по этому проекту будут известны примерно через 2 недели.
Täpsema info saame kätte kahe nädala jooksul.

  • Kuidas hakkab uue trammiliini ehitus mõjutama kesklinna ühistranspordi korraldust? Kas see võib olla eelduseks uuendatud liinivõrgu loomisele?

Kaido: Siin on meie jaoks tegelikult kaks küsimust sees. Esimene küsimuse osa: trammiliini ehitus mõjutab kesklinna ühistranspordikorraldust väga palju. Iganädalased kohtumised toimuvad. Tänaseks on teada, kus hakkavad bussid seisma kesklinnas, kus hakkavad ümber keerama. Lõplik kava saab paari nädala jooksul selgeks. Oleme ka Transpordiametit surunud mitmel korral, et seda ei ole enam kuhugi lükata. Avalikkus tahab seda teada, aga ka meie enda inimesed ja veeremijuhid tahavad seda teada, mis ja kus toimub. Segadus on tuleb jah 5x suurem, ei 10x suurem, kui tuli Pronksi tänavaga.  Sellel suvel on 4 strateegilist kohta Tallinna kesklinna piires või selle ümber remondis. Tondi kaasa arvatud. Segadus tuleb kindlasti suur.

Teine küsimuse osa: võime Andreiga öelda, et eelmise nädala reedel oli uue liinivõrgu punkt juba nõukogu päevakorras. Punkti arutelu lükati 10. märtsi peale, kui on järgmine nõukogu istung. Oleme TTA-ga kokku leppinud, et võtmeisikutele, keda see kõige enam puudutab, tuldaks seda tutvustama veebruari jooksul. See ei tähenda seda, et seal kohe homme midagi on. See on 2-3 aasta projekt. Seal on vaja ümberistumised läbi arutada, linna sekkumist palju ehituse poole pealt, hanked. Palju vaja läbi arutada, kas läheb etapiliselt, kas tehakse mitmes etapis, seda ei ole kokku lepitud. Uus liinivõrk on välja töötatud ja nüüd algavad arutelud ja meie inimesi sinna arutelusse kaasatakse, et see parimal moel ühel hetkel paika saaks.

Andrei: Transpordiametis on üks inimene liinivõrgu peal. Arvuti simulatsiooni mõttes on see asi välja töötatud. Transpordiametis vaadatakse see ühistranspordi spetsialistide poolt üksipulgi läbi. Liinivõrk ei ole ainult nõudluspõhine. See ei ole nii, et siin on kõige rohkem, võtame siit ära, kus on vähem ja paneme sinna, kus on rohkem. Seal on sotsiaalsed liinid, kus buss peab käima, sõltumata sellest, et isegi kui veab kohati õhku. Inimkeeli tuleb see paika loksutada. Arvude keeles on vastused olemas.  Transpordiamet peaks seesmiselt paika loksutama asjad erinevatest kriteeriumidest lähtuvalt. Ühtlasi peab kokku lepitama infrastruktuuri muudatused. Võtame näiteks Vabaduse väljaku ümbruse: üks peatus on Õigusinstituudi juures, teine Inglise Kolledži ees, kolmas veel kusagil. Kas ei peaks Õigusinstituudi peatust nihutama näiteks Hotell Palace ette, et tekiks mugav ümberistumise sõlm, mis on eeldus kiirele ja hästitoimivale ühistranspordivõrgule. Infrastruktuuri komponent on vaja läbi töötada kogu linnas. See ei ole ühe päeva küsimus. Mis remondiga seoses puudutab mõningaseid ümberkorraldusi, siis meie sõnum on, kui näete, et vajalik on läbiv liin Lasnamäelt Õismäele või Mustamäele vms ja ümberkorraldus on niigi vajalik seoses teeremondiga, mis kesklinnas hakkab toimuma ning teil on seesmine kindlustunne endal, et neid kahte asja vaja on, siis ühendage kohe ära.

Kaido: Nii on ja see on lähiaastatel väga suur väljakutse meile. Fundamentaalne muutus on see meile kõigile. Kõige selle keskel olla kogu organisatsiooniga on suur ja äge väljakutse.

  • Millised plaanid juhatusel on trolliliiklusega seotud probleemidega, kas on oodata uusi trollibusse?

Kaido: Minu ainuke mure trolliliikluse probleemiga on, et tuleb hakata otsustama, samamoodi edasi minna ei saa, seda juba ainuüksi veeremi ja muu osas. Mida me teinud oleme: me vist juba eelmisel korral ütlesime, et käib arutelu ja plaanide paika panemine ja lähiajal otsustamine. Kaspariga eestvedamisel oleme jõudnud nii kaugele, et äriplaan on koos, selles on kaks mudelit. See ei ole kuidagi emotsionaalne projekt, et kas paneme kinni või ei pane kinni. Puhtalt äriline otsus on see. Kui me jätkame trolliga, siis me võiks omada näiteks 100 trolli, kas võtame mõne bussiliini maha, mis aastatel trolli kui palju peame investeerima ja mis liine pikendama või laiendama.

Ja teine pool, et kaotame trolli ära, asendame elektribussi ja diiselbussiga – nagu te teate, siis meil on võimalik osta diiselbussi järgmise 10 aasta jooksul, mitte midagi ei juhtu. See on hästi pragmaatiline otsus. Numbrid on koos, plussid ja miinused on koos. Teisipäevaks on lõplik presentatsioon ainuaktsionärile valmis. Lähinädalatel püüame linnavalitsuse kolleegidega sellele otsa vaadata. Kas kohe otsus tuleb on teine asi. Nõukogu soovib äriplaani 10. märtsil näha. Oleme lõpusirgel selle teemaga.

Andrei: Küsimus ei ole trolli kaotamises, vaid selles, et kas troll või elektribuss. Kas jätkame suuremas mahus trolliga või asendame trollid elektribussiga. Liiniveo maht, mida täna teenindavad trollid, ei kao kusagile, küsimus on puhtalt veeremi valikus.

  • Наш автобус, Солярис, прошел уже 200 000 км. И как мы не ухаживали за дворниками но они износились и плохо чистят. Мы несколько раз писали заявки чтобы дворники поменяли.И перед “обслуживанием” и просто когда был какой то “ремонт”. Сейчас погода -дождь и слякоть. И оказалось что дворники надо ждать месяц. Извините но что за ерунда происходит? Неужели надо делать “технические сходы” из за такой простой проблемы? (Meie buss, Solaris, on läbinud juba 200 000 km. Miks me ei hoolitseta korralikult kojameeste eest? Kirjutasime mitu korda avaldused nende vahetamiseks. Nüüd on vihmane ilm, aga selgus, et uusi kohamehi tuleb kuu aega oodata. Kas seda probleemi on võimalik kiiremini lahendada?)

Andrei: К сожалению завод который производил дворники для автобусов марки solaris закрылся, поэтому это привело к столь долгой задержке по замене дворников. Старые дворники будут заменены на новые дворники фирмы volvo.  (Kahjuks tehas, mis tootis Solaris busside klaasipuhasteid, suleti. Vahetatud vanad klaasipuhastid uute vastu Volvo firmast.)

  • Kuidas tasustatakse trammijuhte suvel, kui kogu trammiliiklus on maas?

Kaido: Väga hea küsimus, aitäh! Oleme saatnud Transpordiametile kirja ja esimesed diskussioonid on olnud, sest linn tellib liinivõrku ja teenust. Meil võib olla suvel perioode, kus 3 kuud 80-90% trammid seisavad. Kokku on lepitud, et trammijuhtide koolitused ja puhkused püüame suvesse lükata ja teha. Ülejäänu osas arutelu käib, kui palju % põhipalgast kompenseerime selle aja jooksul. See selgub lähiajal, kui suur protsent see on. Etteruttavalt ütlen välja meie juhatuse ja personalijuhi seisukoha, et kindlasti ei ole see miinimum, kindlasti ei ole see pool. Kas see on 70-80-90-100%, see selgub lähiajal, kui Transpordiamet meie kirjale vastab. Tean, et ootus organisatsioonis on suur ja on tulnud signaale, et mis saab ja kuidas hakkama saame. Selle sõnumi soovime edasi anda teile lähiajal.

MUUD TÖÖKORRALDUST PUUDUTAVAD KÜSIMUSED

  • Selle aasta esimene eesmärk on lõpusirgel. Uued juhid on valitud. Millised järgmised selle aasta plaanid? Kas on paigas pikemaajalised (3-4 või rohkem) plaanid?

Kaido: Struktuurimuudatustest kiirelt. Aitäh kõigile mõistmise eest! Muudatused on suured, eesmärgiks ei ole inimesi koondada. Eesmärgiks on olnud tõsta funktsioonid kokku pigem kohta, kus need olla võiks ja tekitada kompetentsikeskus. Mõned inimesed on lahkumas, aga lahkujaid ei ole palju õnneks. Iga inimene on vajalik meie organisatsioonile. Aitäh kõigile, kes uusi eesmärke hakkavad otsima. Oleme kommunikatsiooniga kokku leppinud, et lähinädalatel toome intranetis ja uudiskirjas eesmärgid teieni. Nõukogu on eesmärgid koos eelarvega eelmisel reedel kinnitanud.

Mis on eesmärgid: kulu inimese kohta hakkame jälgima. Endale hea märksõna on see. Kulu ja kütusekulu, seda on raske prognoosida. Kõik kulud ühe inimese kohta on ca 9300 eurot. Kliendivaates saavutada 2023. aasta rahulolu-uuringu tulemuseks mitte halvem tulemus võrreldes 2021. aastaga. Kliendi ja töötaja vaates vähendada veeremi õnnetusi juhi süül 25% võrra. Töötaja rahulolu-uuringu läbiviimine mais 2023. aastal. Karusselli projekt, millest juba varem juttu oli – juuliks peab analüüs tehtud olema ja peale seda otsused.

Juhatusele olulisemaid märksõnu on targalt juhitud transport ehk juhtimiskeskuse tööle rakendamine selle aasta jooksul. Juhtimiskeskus Kadaka puiesteele kokku tulema, dispetšerid ja kõik muud. Saame mitmeid kordi sellest rääkida ja kohtuda ning selgitada inimestele, miks me seda teeme.

Nagu te väga hästi teate, siis PESA trammide ehitus käib, elektribusside hange veebruaris tulemas – seega elektriveeremi hanked ja  muud nendega seotud tegevused vastavalt ajakavale. Seda hoiame fookuses. Lähiajal eesmärke viime allapoole ja saame nendest rohkem rääkida.

Kindlasti mis veel: 3-4-5 aasta plaanid kui divisjonide juhid saavad paika, siis strateegiat hakkame tegema. Plaan on, et meeskondade juhte, kes juhivad igapäevaselt inimesi, saaksime strateegiate koostamisse kaasata. Kokkuvõte, mis tuleks oleks väga laiapõhjaline. Kogu organisatsiooni plaan see, mitte Andrei Novikovi või Kaido Padari või kellegi kolmanda strateegia. Sinna tuleb ka kommunikatsiooniplaan taha jne.

  • Head teenindust pakkuva ettevõtte põhimõtete suunas liikumiseks on vaja bussijuhte koolitada. Millised on plaanid bussijuhtide koolitamisega?

Kaido: Plaanid on olemas. Tänud, hea küsimus! Mõttemaailma muudatust näeme oma organisatsioonis juba praegu. 100 miljonit on suur vastutus ja suur väljakutse meile, et täidetakse hästi. See on selleks, miks tõime ka slaidil välja kaebused ja kiitused. Sellest tuleb ausalt rääkida.

Sel aastal on plaanis koolitada ära 750 veeremijuhti ehk pooled. See on suur väljakutse, nii suurt koolitusprogrammi naljalt ka teistes suurtes ettevõtetes ei ole, aga saame kindlasti hakkama.

Irene: Koolituskava on valmis ja järgmisel nädalal kinnitame ära juhtkonnas. Teavitame täpsemalt sellest, 750 bussijuhti sel aastal, rohkem ei jõua. Tahaksime jõuda tulevikus selleni, et bussijuhid saaksid igal aastal käia koolitusel, mis aitab olla paremad bussijuhid ja ka seda teeninduspoolt. Märtsis alustame. On eraldi moodulitena kuni kevad-suveni ja sügisel läheb edasi. Varsti info tuleb.

  • Palun rääkige veidi ühissõidukijuhtidest arvude keeles (ühissõidukite arv, vanuseline jaotus, ühistranspordijuhtide vajadus … või veel mõni näitaja, mis on Teile silma jäänud).

Kaido: Iga inimene, kes tuleb, kellel silm särab, olgu mees või naine, vanem või noorem on väärtus. Oleme erinevate liitudega läbirääkimisi pidanud. Autoettevõtjate Liitu, kuid ka Kaubandustööstuskoda. Arutanud, kuidas saaks lähiajal viia veeremijuhi vanust allapoole 23-lt 21-ni. Seadusepügala nipp on seal taga. Veeremi puhul see annaks meile paremat võimalust ja ka annab tööturul hakkama saada paremini.

  • Kas on õige karistada juhte nõukogudeaegsete karistusmeetoditega, kui garaažis ei suudetud bussi riket kõrvaldada vähemalt poole või enama aasta jooksul???

Andrei: Õige karistada ei ole nagu see täna on. Süsteem vajab remonti – jah. Busside puhul tuleb aru saada, et kui on mingisugune avarii, siis iga bussi remondis olemise aeg on ka omaette aeg, mis maksab. Asendusbuss jne. Remonti saadetakse buss, kui on hooldus või mõni muu asi ka. Igat kriimu päeva pealt ei joosta parandama, see selge.

Mis vastutuse poolt puudutab. Kas see süsteem on õige, ei ole. Kas peaks juhi vastutust sisaldama – peaks. Kus on tasakaalu koht, see tuleb leida. Kas teeme Kasko omavastutusel põhineva mudeli, me arutame neid võimalusi kuu aja jooksul, Kaido parandab, millal liiklus pidi tagasi tulema nende ettepanekutega, saame uue pildi.

Kaido: Arvan samamoodi, et see värk tuleb ära lõpetada. Õigluse printsiip peab olema, et kui on pahatahtlikult tehtud midagi, siis peab saama karistatud. Iga inimene vastutab oma sõnade ja tegude eest. Juhatus on andnud Heigole ülesande tulla veebruari lõpus tagasi. Moodustati väike töögrupike, kus erinevad osakonnad on kaasatud. Vaatame otsa, kas alla 100 euro puhul sõidame edasi ja võtame teadmiseks ja parandame, kui on suurem viga. Mis need printsiibid on. Vaatame seda, aga üldist printsiipi on vaja muuta.

Andrei: Vajab lihvimist ka see süsteem, et inimesele tuleb info aasta pärast, et avariikalkulatsioon oli selline. See info peaks tulema eelkalkulatsioonide põhjalAvariikalkulatsioonide tegemise valdkond liigub Tarmo Lai alla ehk siis uues struktuuris on mõningane nihkumine. Täna on tehnika all, aga edaspidi liigub juhtimiskeskuse alla rohkem.

  • Kas kütuse kompensatsiooni hakatakse kunagi töötajale maksma, kui töötaja elab Tallinnast väljas 25 km kaugusel?

Kaido: Pigem ei, juhatus ei ole arutanud seda. Olen seda meelt, et süsteem peab olema lihtne. Püüame lähiaastatel tööjõuturul keskmisele palgale järgi jõuda, see on meie plaan, erisuste osas olen opositsionäär.

  • Когда сделают для автобусов страховку “Каско”? Это ненормально когда водители за аварии должны платить огромные суммы! (Millal rakendatakse meie bussides kaskokindlustust? Ei ole normaalne, kui juhid peavad avariide eest ise maksma nii suuri summasid!)

Andrei: Использование страхование “каско” для предприятия попросту не выгодно. Но на сегодняшний день мы хотим пересмотреть нынешнюю систему самоответственности и добавить в нее принципы страхования “каско”.  (Kaskokindlustus ei ole ettevõttele tulus. Tänapäeval soovime omavastutuse süsteemI üle vaadata ja lisada juurde kaskokindlustuse põhimõtteid.)

  • Планирует ли ТLT устанавливать на автобусы зимнюю резину для улучшения безопасности движения? Хорошо себя зарекомендовала резина ,,michelin,, на последней партии автобусов в плохих дорожных условиях! (Kas TLT plaanib liiklusohutuse parandamiseks paigaldada bussidele talverehve? ,,Michelin’ rehvid on end hästi tõestanud viimasel bussipartiil halbades teeoludes!)

Andrei: Так как общественный транспорт преимущественно ездит по городским дорогам, то нет необходимости менять всесезонную МС резину на зимнюю. (MS (all-weather) rehvid ebamõistlik vahetada talverehviks, kuna transport liigub linna piires.)

Andrei Grishkun: Есть необходимость замены резины на новую -раз в год, так как происходит износ внешних протекторов резины, так и боковой износ резины при трении о бордюры.  (On vaja kord aastas – rehve vahetada, sest et rehvi külgmine kulumine äärekivis on suurem.)

  • Praegu on poole või kolmveerand koormusega töötada bussijuhile kasulik, sest lisa saab teenida väljakutsetelt lisanduva 30 euro ja ületundide tasude näol. Kas võiks kuidagi stimuleerida täiskohaga töötamist?

Kaido: Minu isiklik arvamus on, et nendele asjadele tuleb sisse vaadata. Audiitorid on küsinud, miks osadel on 100 ületundi, kui põhitundide arv on 168 tundi. Risk on ka töötajale. Kui linnavalitsus näiteks ütleks täna, et vähendame liinimahtu 3%, st 70 bussijuhti, siis esmalt puudutab see neid, kel pool või kolmveerand kohta ehk väiksem koormus. Ma loodan, et siin ei ole muud süsteemi taga. Eelistatud see, kes on põhitöökohal ja annab oma panust igapäevaselt. Väljatulekutasu 30 eurot on kokku lepitud jaanuari lõpuni ja ainult siis rakendame, kui haigestunute arv suur. See ei ole tulnud, et jääda. Eelistame, et inimene töötab täiskohaga. Kui on vaja poole kohaga, siis sinna võetakse poole kohaga.

  • Kas oleks mõeldav, et mõnel bussiliinil toimuks bussijuhtide vahetuse üleandmine mõnes liinil olevas peatuses, mitte liini lõpp-peatuses?

Kaido: Karusselli näol selgub see, kas veeremijuht seotakse lahti veeremist. See selgub, kas sellele minnakse üle. Alates augustist ei ole selle teemaga rohkem tegeletud, kui meie Andreiga oleme.  Hakkame kuidagi muutma teistmoodi.

Andrei: jah, see on teoreetiliselt võimalik ka täna vahetada bussijuhti, küll erandkorras VKO-ga kokkuleppel. Milles on probleem: meil on vaja tagada korrektne tööaja arvestus. Käsitsi Excelis või muudmoodi seda ei taga. Optibusi programmil, mida täna katsetame, sellel on teoreetiliselt need võimalused olemas. Miks on vaja katsetada Karusselli põhimõtte rakendamist kui veeremi opereerimist süsteemi parandamist tervikult. Tulevikuväljakutsed on need. Küsitakse, et milleks Karussell, miks seda ei ole. Meie jaoks on vaja saada vastust, kas on majanduslikult põhjendatud, milliseid kulusid toob kaasa, millist peavalu tekitab või vähendab. Selleks ka koostööpartner ja selle uuringu käivitasime. Märtsis-aprillis tahaks seesmiselt saada vastused, et analüüsida. Suvise tähtaja oleme käinud välja, kus nõukogule tahaks suvel näidata. See on üks suurtest eesmärkidest.

  • Скажите пожалуйста. У моего напарника была в начале декабря авария. Напарник не виноват. Прошло уже больше месяца, но автобус до сих пор не отремонтирован. Почему так долго ремонтируют аварийные автобусы? (Minu töökaaslasel juhtus detsembri alguses õnnetus. Tema ei ole süüdi. Üle kuu on möödunud, aga buss pole veel remonditud. Miks busside remont nii kaua aega võtab?)

Andrei: Каждый страховой случай связанный с транспортом рассматривается довольно долгое время. (Iga kindlustusjuhtumit menetletakse üsna kaua aega.)

  • От нас требуют носить форму, но форму нам не выдали,её на складе нет. Работаем в трамвайном депо “Копли” (Oleme kohustatud kandma vormi, kuid vormi meile ei väljastata. Öeldi, et otsas. Töötame Kopli trammidepoos.)

Andrei: В течении пары недель работники получат свою форму. (Uus vorm antakse välja kahe nädala jooksul.)

Kaido: Meelis Tartu kinnitas, et viimased vormid tulevad paari nädala jooksul ja neid jagatakse. Vormipükste kohta küsitakse ka järgmises küsimuses.

  • Kuna laost enam vormipükse ei väljastata, siis kas on võimalik, et tööandja kompenseerib töötaja enda poolt ostetud pükste maksumuse?

Kaido: organisatsioonid käituvad erinevalt. Kes annab ja kes mitte ning kes kompenseerib mingis osas pükse. Paneb ette, mis värvi peab olema jne. Uue vormiga pükse ei tule, vanast vormist on pükse ja seelikuid alles ja kes väga soovib, siis neid võib laost küsida, kuniks veel on. Täpset numbrit ei tea, palju on, aga pidavat olema.  

Andrei: Täpsustan trammide osas, kuna küsimus tuli Kopli depoost. Ladu on Vana-Lõunas. Koplisse viimise saab kokku leppida.

  • Скажите, пожалуйста, когда наконец, введут собственную ответственность за ущерб по своей вине. Аварии происходят часто, а водитель должен оплачивать ущерб со своего кармана в полной стоимости. Ведь это не нормально. Такое впечатление, что автобус находится в личном пользовании, а не принадлежит TLT. Мы и так находимся в зоне риска, а гарантий и страховки никакой. (sama küsimus nagu eelmine kaskokindlustuse kohta).

Andrei: Это довольно распространенный вопрос, он беспокоит многих работников и я вновь повторюсь, что на сегодняшний день мы хотим пересмотреть нынешнюю систему самоответственности и добавить в нее принципы страхования “каско”.  (See on üsna levinud küsimus ja jälle räägin, et tänapäeval soovime omavastutuse süsteemi üle vaadata ja lisada juurde kaskokindlustuse põhimõtteid.)

  • У нас у уборщиков есть вопрос, почему убрали праздничные дни и не дают заработать денег? (Meil, koristajatel, on küsimus, miks meil on pühapäevad ära võtnud ega lase sellistel päevadel lisaraha teenida?)

Andrei:  Нет необходимости в уборке в праздничные дни, так как количество проходящих автобусов в эти дни довольно низкое по сравнению с обычным рабочим днем. (Tegemist on küsimusega, mis puudutab töökorraldust riigipühadel lõppjaamades. Miks riiklikel pühadel on vähe koristustöölisi lõppjaamades tööl ning vastus on, kuna riigipühal kehtib pühapäevane sõiduplaan, siis on koormus ka väiksem, seetõttu oleme optimeerinud töökorraldust ja töötajaskonna vajadus on võrreldav tavalise pühapäevaga.)

  • Хотелось бы узнать как у нас оценивается работа руководящих должностей? Проводиться ли анонимный опрос работников о вышестоящих по должности людях? Для получения информации о том каким действительно является руководитель. Соответствует ли его поведение и навыки вести переговоры для максимальной эффективности работы коллектива. Еще пару веков назад один небезызвестный француз сказал, что стадо баранов под руководством льва победит стаю львов под руководством барана. (Sooviksin teada, kuidas hinnatakse kõrgete ametikohtade töötulemusi?)

Andrei: Анонимные опросники проводятся, следующий такой опросник будет проводится в  2024 году. (Järgmine küsitlus toimub 2024. aastal.)

  • Mis põhjusel ei taheta Tallinnas teha stopp nupu kasutamine kohustuslikuks?

Kaido: Meile on antud kohustus peatuda peatuses sellel kellaajal ja selles kohas. On olnud olukordi, kus laps on peale jäänud jne. Oleme arutanud, kas on mõtet teha koolidega kampaaniat, kui bussijuht ei näe, kas inimene tahab maha minna.

ÜLEJÄÄNUD KÜSIMUSED

  • Miks makstakse ühesugust palka ühesuguseid ülesandeid täitvatele inimestele, kelle oskuste ja kvalifikatsiooni tase ning töötulemused erinevad?

Kaido: Normaalse ettevõttena me jõuame ühel hetkel sinna, kus tulemustasu põhimõtted on suuremal hulgal töötajatel paigas. Eriti suurtel gruppidel. Meil on projekt normeerimine, järgmisel nädalal oleme juhatuses tegevuskavaga. See on Mariuse eestvedamisel. Tahame jõuda selleni, et ühel hetkel on kõigil liinidel aastas normid kehtestatud. Kui veeremi juht sõidab korralikult, siis veeremi juhil võiks olla oma tulemuspalga põhimõte, näiteks alla normi sõitnud nii palju ja saab tulemustasu nii palju. Samuti võiks olla töökodade poolel oma, kus on see ka mõningal määral rakendunud ja pesijatel jne. Liigume selles suunas, et kõik, mis tehakse teistmoodi, kiiremini, efektiivselt, kokkuhoidlikumalt, sinna juurde peab tulema palgale lisaks tulemustasu põhimõte.

Andrei: Oli kokkulepe, et sel aastal püüame selle raamistiku valmis teha. Tehnika puhul on oma ettepanekud teinud. Kui tulevad abistavad süsteemid logistika mõttes ehk erinevad optimeerimisvõimalused, siis tuleb sealt vastu.

  • Kas oleks võimalik sõidugraafikuid realistlikuks teha? Praegune olukord on selline, et erinevatel liinidel on sama lõigu läbimiseks erinevalt aega antud, lõppjaama ei jõua õigeaegselt, kuigi keset ringi jääb aega üle jne.
  • Vastavalt töö- ja puhkeaja seadusele ei tohi meie puhkepaus lõunastamiseks olla lühem kui 30min – paraku peame me pidevalt seda rikkuma, kuna lõunaks ettenähtud aeg ongi ainult 30min ja sõidugraafikud nagu eelpool kirjeldatud.

Kaido: Küsimuse esimene osa on, et kui õhtul on sõidugraafikus lõõtsabuss, siis kuidas saame selle asendada tavabussiga. Mismoodi see peaks olema reglementeeritud uues sõitjateveo lepingus, 10 aasta leping, mis meil laual. Kuidas saaksime teistmoodi asendada, mis on numbrilised näitajad. Ise teha seda otsust saaksime. Suviste teeremontidega seoses sadama ja kesklinna piirkonnas, kui autod on ühistranspordirajal või lihtsalt risti ees, et kuidas seal saab. Kolmas asi on, et kui õhtuti ja nädalavahetuseti valgusfoor ei tööta, on võimalik ette graafikust 5-10 minutit sõita, aga püüame graafikust ikkagi kinni pidada, sellega tagame kvaliteeti.  Mida oleme teinud, mida siingi on tehtud, graafikute ümbervaatamisi tehakse pidevalt. Neid edastame Transpordiametile. Iga ütluse peale muuta ei saa, aga kui on vajadus, siis tuleb muuta. Puhkeaja seadusega aga vastuollu ei tohi me minna. 30 minutit lõunapausi peab olema. Küsimuse esitaja, siis peab ütlema, et mis liini peal see on, tuleb ajaline vaade juurde tuua, et kuidas seda paremaks teha, et millal rikkumine kõige suurem on.

  • Когда на Таммсааре тее, на полосе ОТ наведут порядок,полоса для автобусов, но едут все подряд не обращая внимания на знаки, из за этого автобусы идут с опозданием,а выслушиваем недовольство пассажиров мы, водители автобусов. (Mis toimub Tammsaare tee ühistranspordirajaga? See on bussirada, kuid seal sõidavad ka teised autod. Millal seda reguleerima hakatakse?)

Andrei: К сожалению в данной ситуации данную проблему может решить только полиция, мы обсудим с ними данный вопрос. (Kahjuks ainult politsei saab lahendada selliseid küsimusi.)

Kaido: lähiajal teeme politseijuhtidega kohtumise sel teemal.

  • Возможно ли повлиять, на очистку остановок, от снега зимой? В настоящее время, да и во все зимы, чистится, только маленький кусочек, около аквариума, как пешеходная часть, так и проезжая. Выглядит это, как издевательство над людьми, и водителями, и пассажирами. Как будто нет людей или техники или денег, а может желания? (Kuna Tallinna bussipeatused korralikult lumest puhtaks tehakse?)

Andrei: Да это проблема которая происходит каждый год, данной проблемой занимается департамент коммунальных услуг. Мы постараемся объяснить им о данной проблеме и как то разрешить этот вопрос.  (Probleem on iga-aastane. Kommunaalametiga oleme kohtunud sel teemal. Seal on konkreetne inimene, kes selle teemaga tegeleb ja prioriteediks võtab.)

  • Miks mupo ei teisalda valesti pargitud autot, kus liinibuss peab terve päeva üle topelt 2 pideva liini sõitma, vaid paneb kollase lipaka kojamehe vahele?

Kaido: Mupo ei saagi teisaldada. Oleme ka ise palunud linnakodanikel oma autosid ära liigutada. Peamegi reageerima, kui see meie liinivedu kuidagi takistab. Me ei tohi päev otsa kannatada, et auto ees igal ringil.

Andrei: Sõltumata sellest, kus see auto seisab, kui see takistab liiklust, siis tuleb märku anda. See süsteem võiks nii ka toimuda meil läbi dispetšeri või otse bussijuht ise ja politsei võtab ise omanikuga ühendust. Mupol võimalust teisaldada ei ole, saavadki ainult kollaseid lipikuid panna. Kodanikuga kontakti ka ei saa, vaid politsei saab selle kontakti kätte. 

  • Здравствуйте! Какие успехи у наших Retro проектов? Уже лет 5 примерно трамвай Гота на ремонте, более 4 лет как приобрели красный Икарус-250 из Пярну, Икарус-620 (Трактор) летом будет 3 года как из Яарва-Яаани обменяли его на списанную гармошку Volvo-В10 1442 (442ТАК), ЛиАЗ-158 почему до сих пор не поставлен на учёт в регистре? (Millised on TLT retroprojektide edusammud? Juba 5 aastat on Gotha tramm remondis, 4 aastat tagasi osteti Ikarus-250 Pärnust, suvel saab 3 aastat hetkest, mil lõõtsbuss Volvo B10 1442 (442TAK) vahetati Järva-Jaani LiAZ-158 vastu ning see pole ikka veel registrisse kantud.)

Andrei:  Все упирается в денежный вопрос. (Kõik oleneb hinnast)

NB! KUUM TOOL on maha kirjutatud salvestuse alusel ning tõlgitud küsimused-vastused vastavalt algsele keelele kas eesti keelest vene keelde või vastupidi.

1